İçeriğe geç

Garanti Şartları Nelerdir

Garanti koşulları nelerdir?

Garanti belgesinde hangi noktalar bulunmalıdır? Üretici veya ithalatçıdan bilgi. Satıcıdan bilgi. Fatura tarihi ve numarası. Mal hakkında bilgi. Malın tüketiciye teslim tarihi ve yeri. Garanti süresi. Maksimum onarım süresi. Tam garanti kapsamı. Daha fazla makale…

Bir ürün garantiye nasıl verilir?

Arızalı ürününüzü faturası veya garanti belgesi ile birlikte iade edin; en yakın yetkili servis merkezini arayarak garanti kapsamında tamir ettirebilir veya değiştirebilirsiniz. Bu bilgiler garanti belgesinde veya kullanım kılavuzunda bulunabilir.

Yasal garanti süresi ne kadardır?

Bu süre ne zaman başlar? Garanti Belgesi Yönetmeliği’nin “Garanti süresi” başlıklı 6. maddesinin birinci fıkrasında belirtildiği üzere; “Garanti süresi; “malın tüketiciye teslim edildiği tarihte başlar ve en az iki yıl veya bu Yönetmeliğe ekli listede yer alan ölçü birimi ile belirlenen değerdir.”

Garantili olan üründen servis ücreti alınır mı?

(2) (Değişik: RG-31037)(1) Yetkili servis istasyonları, Giriş ve Kullanım Kılavuzunda yer alan hükümlere aykırı kullanımlar hariç olmak üzere, garanti süresi boyunca tüketicilerden kargo, posta ücreti, nakliye veya servis personelinin ulaşım giderleri gibi herhangi bir ücret talep edemez.

Garantili bir ürün kaç defa servise giderse değişir?

Garanti süresi, malların teslimi ile başlar. Garanti süresi içerisinde gerekli onarımlar ücretsiz olarak yapılır. Onarım için bırakılan ürünler en geç 30 gün içerisinde onarılmalıdır. Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez veya farklı bir arızayı dört kez yapan bir cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.

Garantili ürün nasıl değiştirilir?

Tüketici, kusura uygun bir geri ödeme talep edebilir. Tüketici, mümkünse ürünün yeni veya daha kaliteli bir modelle değiştirilmesini talep edebilir. Satıcı ürünü yenisiyle değiştirmeyi kabul ederse, şirket ürünü 30 gün içinde tüketiciye teslim etmelidir.

Aldığım ürün bozuldu ne yapmalıyım?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Garanti için fatura şart mı?

Garanti süresi içerisinde garanti hizmetinden yararlanabilmek için onaylı satış tarihi ve bayi kaşesi bulunan garanti belgesi veya faturanın ibraz edilmesi gerekmektedir.

Birebir değişim garantisi nedir?

Kullanıcı hatası olmayan ve garanti kapsamında olan ürünlerde, ürünün tamiri mümkün olmayacak şekilde üretilmiş olması ve değiştirilebilen parça içermemesi halinde ürün ücretsiz olarak yenisi ile değiştirilerek tarafınıza gönderilecektir.

Garanti belgesi şart mı?

Üreticiler ve ithalatçılar, tüketici için üretilen veya ithal edilen mallar için, içeriği Yönetmelikle belirlenen bir garanti belgesi düzenlemekle yükümlüdür. Bu belgenin doldurulması ve tüketiciye teslim edilmesi sorumluluğu satıcıya aittir.

Garantide tamir süresi kaç gündür?

Yetkili servise tamir için gönderildiğinde bir ürünün tamir süresi en fazla ne kadardır? Otomobil ve kamyonetler için en fazla 45 iş günü, diğer tüm mallar için ise en fazla 20 iş günü tamir süresi vardır.

Ürün inceleme süresi kaç gündür?

Bu durumda kanunda ayıplı malın ücretsiz tamiri veya yenisiyle değiştirilmesi hakkı için belirlenen “azami tamir/muayene süresi” 30 iş günüdür.

Garantiye para verilir mi?

Ödemeleriniz Garanti BBVA ile düzenlenir. Tek bir talimatla düzenli para transferleri durumunda, bankamıza veya diğer bankalara, şirketlere, kurumlara veya kişilere yapmanız gereken ödemeler belirttiğiniz zamanda otomatik olarak yapılır.

Garantili ürün tamir edilmezse ne olur?

Ürünün garanti süresi içinde yetkili servis istasyonuna veya satıcısına tesliminden itibaren on iş günü içinde arızanın giderilememesi halinde, üretici veya ithalatçı; ürünün tamiri tamamlanıncaya kadar, tüketici, benzer özelliklere sahip başka bir ürünü kullanıma sunmakla yükümlüdür.

Bir ürünün garantisi nedir?

Garanti belgesi, belirli bir süre içerisinde meydana gelebilecek arızalarda ürünün yenisi ile değiştirilmesi veya bedelinin iade edilmesi koşullarını içeren bir belgedir. Bu, üretici-ithalatçıya bir yükümlülük getirir ve tüketiciye güven verir.

Garanti belgesi hangi durumlarda kullanılır?

Garanti belgesi, üretici veya ithalatçıların, sattıkları ürünleri ücretsiz olarak değiştirmeyi, onarmayı, iade etmeyi veya indirim yapmayı taahhüt ettiklerini, satıcının ve tüketicinin yükümlülüklerini yerine getirdiğini tasdik eden bir belgedir. Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve en az 2 yıldır.

Garanti sorumluluğu nedir?

Talep edenin garanti sorumluluğu da, maddi kusurlar ve hasarlar için garanti yükümlülüklerinin ihlalinden doğan sorumluluk gibi, kusurdan bağımsız bir sorumluluktur. Talebin devri performans karşılığında yapılmışsa, talebi devreden genellikle talebin devir anında var olduğunu garanti eder.

Satın alınan ürünün garantisi ne zaman başlar?

Garanti süresi, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıldır veya bazı mallarda Garanti Belgesi Yönetmeliğine ekli listede belirtilen ölçü birimi ile belirlenen değerdir.

Garantili ürün tamir edilmezse ne olur?

Ürünün garanti süresi içinde yetkili servis istasyonuna veya satıcısına tesliminden itibaren on iş günü içinde arızanın giderilememesi halinde, üretici veya ithalatçı; ürünün tamiri tamamlanıncaya kadar, tüketici, benzer özelliklere sahip başka bir ürünü kullanıma sunmakla yükümlüdür.

Kaynak: adrareklam.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir